Samen groeien naar morgen

Op de Lichtboei geloven we in de kracht van samen. Wij leren onze leerlingen elkaar te respecteren en samen te werken. Maar samenwerking vindt bij ons ook plaats tussen ouders, leerlingen én leerkrachten We creëren een warm en veilig leerklimaat, zodat kinderen op school alles eruit kunnen halen wat erin zit.

Identiteit

We zijn een open christelijke basisschool waar iedereen welkom is en dit dragen we ook uit. In ons onderwijs willen we de boodschap overbrengen van liefde, hoop en vertrouwen in de toekomst en in elkaar. Onze naam is belangrijk voor ons. We willen namelijk ook echt een lichtboei zijn voor onze leerlingen. Een lichtboei is een soort baken dat de richting aangeeft. We bieden de kinderen een veilige plek waar ze zich volop kunnen ontwikkelen.

Onze school is volop in ontwikkeling. Op dit moment zijn wij bezig om als school een Daltonschool te worden. De kernwaarden die bij een Daltonschool horen zijn al geruime tijd bij ons op school terug te zien.

De school

Onze school zit in een modern multifunctioneel gebouw genaamd De Meerkant. Dit gebouw biedt ook onderdak aan onder meer een peuterspeelzaal, kinderopvang en de bibliotheek.

In de klas openen we gezamenlijk de dag. We vertellen verhalen en praten over wat ons bezighoudt. Hierbij leren we over wat het is om mens te zijn. Ieder kind is uniek en zo willen we ieder kind ook behandelen. We hebben echt oog voor uw kind. Bij ons op school leert uw kind vaardigheden als lezen en rekenen, maar ook belangrijke normen waarden. Hier leggen we de basis voor later.

VCO
CBS De Lichtboei is onderdeel van VCO. Wij zijn een vereniging voor christelijk basisonderwijs met twintig scholen in Midden- en Oost-Groningen. Samen willen wij elk kind verder laten groeien tot een waardevol mens in de wereld.